2016-05-17 15:05:41
    17.05.16
    יוסי אשר

    חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון פנה אמש לראש עיריית ירושלים ניר ברקת ולמפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בבקשה לקיים את צעדת יום ירושלים ברובע המוסלמי כבכל שנה.

    "צעדת יום ירושלים המתקיימת כמידי שנה ברחובותיה של ירושלים המאוחדת, הפכה לאירוע המרכזי ביום חגה של העיר. בין השאר מסמלת הצעדה את איחודה של העיר ואיחוד זה בה לידי ביטוי ע"י כך שאלפי אנשים צועדים ברחובות העיר ובמקומות בהם חירפו חיילי צה"ל את נפשם בדרכם להר הבית בכדי להבין את גודל השעה ואת העובדה שכולנו יכולים לצעוד ברחובות אלו בבטחון וללא מורא" כתב ליאון.

    לטענתו: "הטיה ושינוי של מסלול הצעדה, הינו פרס לכל מי שחפץ לפגוע בריבונותו בירושלים ואל לנו לתת לכך יד". ליאון הוסיף: "כמי שמכיר ומעריך את המשטרה ופועלה אני בטוח שהסדר ברחובותיה של העיר במהלך הצעדה יישמר וכוחות הביטחון יסייעו בשמירה על הסדר ובטחון הצועדים".

    לטענת סיעת ירושלמים, מחמת שהשנה חל יום ירושלים בערב כניסת חג הראמדן, יש להתחשב ברגשותיהם של התושבים המוסלמים במזרח העיר ולהסיט את הצעדה מהרובע המוסלמי ומהרחובות הסמוכים לרובע. "בנקודת המפגש נוצרות זירות עימות ומתח בין בני ובנות נוער יהודים וערבים. לצערינו, הניסיון מלמד כי הצעדה הפכה למועד פורענות וגילוי גזענות".

    IMG-20160516-WA0001 IMG-20160516-WA0000